Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility "השביל הזה מתחיל כאן בין דנה לאיכילוב דרך מרפאת המעבר" 2014/11
top of page

בלוג

פוסטים נבחרים
ארכיון
עקבו אחרי
  • Grey Facebook Icon

"השביל הזה מתחיל כאן בין דנה לאיכילוב דרך מרפאת המעבר" 2014/11

למי מאתנו לא היה במהלך חייו כאב בטן. השאלה היא כמה חשיבות ייחסתם לכאב? .

יש ילדים שכאב הבטן שלהם קשור למחלה כרונית בה הם מטופלים לאורך תקופה במכון גסטרו ילדים. הרבה מהילדים המטופלים במכון הגסטרו ילדים מסיימים את הטיפול ואנו נפרדים מהם במהלך שנות הילדות או ההתבגרות שלהם.

עם זאת, קיימת קבוצת ילדים החולה במחלה כרונית, שהמעקב והטיפול בהם הוא שונה , ורצף טיפולי הכרחי כדי להבטיח את רווחתם הבריאותית והנפשית. מדובר בקבוצה של ילדים החולים במחלות מעי דלקתיות- Inflammatory Bowel disease שאלו מחלות כרוניות של מערכת העיכול. הילדים שמטופלים במכון גסטרו ילדים במשך שנים, גדלים ועליהם "לעלות כיתה" למרפאת המבוגרים, למעלה מ-25% מהחולים עם IBD , מאובחנים לפני גיל 18 ועל כן תהליך המעבר למרפאת הבוגרים, כאשר הוא נעשה נכון, מאפשר שמירה על רצף טיפולי ומסייע למתבגר להתמודד עם אוטונומיה וגיבוש זהות עצמית. ולבנות את היכולת לקחת אחריות על הטיפול במחלתו.

לאור כך, החלטנו במרפאת גסטרו ילדים לסייע למתבגרים ומשפחותיהם במעבר, בהקניית היכולת לנהל את מחלותם באופן עצמאי יותר ולשפר את איכות חייהם בשביל להבטיח מעבר מוצלח ושמירהעל רצף טיפולי. לשם כך הוקמה ב2013 מרפאת המעבר הכוללת צוות רב מקצועי של אחות, רופא גסטרו ילדים, רופאת גסטרו מבוגרים ופסיכולוגית רפואית בהתמחות. המתבגרים המיועדים למעבר למרפאת מבוגרים בה מתקיימות פעולות להכנתם לקראת המעבר וללוות אותם עד לקליטתם הטובה במרפאת המבוגרים. החל מינואר 2013 ועד נובמבר 2014 השתתפו במרפאת המעבר 24 ילדים, סה"כ עברו 15 וכל השאר עדיין בתהליך.

כל המתבגרים עברו בהצלחה למרפאת הבוגרים, וימשיכו את הטיפול והמעקב בה. וזאת לשביעות רצונם המלאה ולשמחתנו באיכות הטפול.

bottom of page