Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility הקראת ספרים לילדים- מדוע זה כדאי?
top of page

בלוג

פוסטים נבחרים
ארכיון
עקבו אחרי
  • Grey Facebook Icon

הקראת ספרים לילדים- מדוע זה כדאי?

בעידן שבו המחשב, הסמארטפון והטלוויזיה ממלאים חלק ניכר בעולם הילדים, עדיין לספרים יש ערך רב. בכתבה זו אתייחס לקבוצת הגיל הרך, אשר אומנם עדיין אינם יודעים לקרא, אך בהחלט יודעים להקשיב...

אז מדוע מומלץ להקריא ספרים לילדים?

בהקראה של ספר הילד נחשף לתחום האוריינות, לצורות הגייה, כללי תחביר והבנה טובה יותר של יסודות הקריאה. הללו מהווים בסיס לתקשורת, להבעה שפתית, להעשרה ולרכישת ידע. בנוסף, הילד נחשף למושגים מופשטים, טווח הקשב שלו מתארך, יכולות הזיכרון מתפתחות והוא מכיר בתהליכים של סיבה ותוצאה ובעלילה של סיפור. כל אלו ישמשו את הילד גם בבה"ס ובחייו הבוגרים.

ומה בתחום הבינאישי והרגשי?

הקראת ספרים מהווה הזדמנות לישיבה משותפת וקרובה, יצירת קשר עם ההורה אשר מקריא את הספר, הנאה ואפשרות לשיח משותף על הסיפור. כמו כן, הספרים מהווים הזדמנות נפלאה להתחבר

לנושאים שונים המעסיקים את הילד או ההורים ואף יכולים להוות דוגמא להתמודדות עמם! נושאים אלו רלוונטים להתמודדות עם פחדים, הולדת אח או אחות, גירושי הורים, התמודדות עם מחלה, תהליכי גמילה ואף עידוד חשיפה לפירות וירקות.

 

בהקשר הזה אני רוצה להמליץ על הספר הבא: "אורי אוריקון ושאר הירקות" מאת נטע קיילר, דיאטנית קלינית. מטרת הספר הינה להנגיש לילדים את הערך באכילת ירקות בדרך מהנה דרך נושא מעולמם- חילוץ והצלה!

סיפורו של אורי אוריקון שחי חיי שגרה, עד שהוא מגלה שיש לו משימת חילוץ והצלה! אורי עושה את מה שצריך בשביל להציל את סבתו האהובה, כולל אכילת ירקות שהוא לא העז לטעום עד אז.. ולהפתעתו הוא מגלה שהם אפילו טעימים.

סיפור על אומץ להיחשף לעולמות שלא מוכרים לנו, לצאת מאזור הנוחות וכמובן, על חשיבות הירקות בתזונה שלנו.

bottom of page